lauantai 23. maaliskuuta 2013

Ratsastus


Hellou!
Mun oli tarkotus eile kirjottaa, mut en keksiny ja en oikee jaksanukkaa. :D
Joten tänään sitten ajattelin kertoo teille mun harrastuksesta, ratsastuksesta. Taino en oo ratsastanu kohta vuoteen, että että.. voiks sitä sanoo enää harrastukseks? :D

No mut, oon ratsastanut jotain 3 vuotta, kai koht 4 vuotta. En siis säännöllisesti ja alotin kutosluokalla (nytte oon ysillä). Yhden vuoden oon ratsastanut säännöllisesti, siis 1 tunti per viikko, ku aloitin vasta. Kävin mun äidin kaverin tallilla tunneilla ratsastamassa. Se oli tosi ankara ja aina huus mulle jos tein jotain vähänki väärin (oli se siis välillä mukavaki), ni lopetin sitte sen luona käymisen. :P

Sen jälkeen, meijän koulussa oli pari likkaa jotka kävi yhellä yksityisellä tallilla. Joten mä aloitin siellä käymisen aina kerran viikossa tai parissa. :) Kävin sielläki varmaan vuoden, kesällä käytiin koko ajan ku oli lomaa ja lämmin. Sitten lopetin sielläki, en muista syytä. Hevosii ei ollu paljoo, ni ei kai riittäny mulle ni se jäi vaan sitte?
Oon käyny sitte 8-9 luokilla epäsäännöllisesti kaverin kanssa yksityisillä talleilla ja oltas melkeen vuokrattu yks hevonenkin puoliksi, mutta ei voitu ku sillä oli jalassa joku juttu (ää en muista), ni ei oltu tarpeeks kokeneita sille. :P Noh, sitte oon käyny kesäsin yhdellä islanninhevostallilla ku se on meijän mökin lähellä. :)

Siel islanninhevostallilla mä oon hyppiny ensimmäistä kertaa esteitä koko hevosharrastushistoriani aikana. :D Haha. Ja korkein on 80 senttimetriä. Koulussa oon todella huono, en osaa edes pohkeenväistöä kunnolla! Mutta enköhä mä opi sitte tulevaisuudes. :)

Mun mielestä ratsastuksessa parhaita asioita on.. (ei oo järkässä)

1. Ponipukit. Noh, hevosharrastajat varmaan tietää, mutta siis kun poni/hevonen potkaisee ilmaa molemmilla takajaloillaan yhtäaikaa. En osaa selittää, mutta toivottovasti ny ymmärrätte. (x

2. Esteet. Rakastan hyppimistä, haluaisin hypätä joskus 100 cm. c:

3. Hevoset ja ponit itse. Toki myöös aasit ja muutki eläimet on ihania tallilla, mutta parasta kyllä on ku saa tehä yhteistyötä hevosten/ponien kanssa, siis ratsastaessa. :3


Ja nyt en käy missään. Kesällä olis tarkotus mennä leirille, että sitä enne yritän päästä jonnekkin ratsastamaan, ku en oo tosiaa koht vuotee ollu ratsastamassa. :D
Tuli vähän pitkä blogi, ainaki ku vertaa muihin! Toivottovasti jaksoitte lukee. (x


, mutta ei kai tässä muuta? Illan jatkot, Nellinne. c:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti